Πόσες θερμίδες καίω με διάφορες μορφές άσκησης;

Posted: May 19, 2013 by giannisiakovakis in Sports

264549_10151412049876027_1098878666_n 531641_660194130673308_1147377271_n[1]

 

 

Αυτός ο αρκετά λεπτομερής πίνακας θα σας δώσει μια απάντηση στο ερώτημα

“Πόσες θερμίδες καίω με διάφορες μορφές άσκησης;”

Είναι ο πιο περιεκτικός και εμπεριστατωμένος που μπόρεσα να εντοπίσω στο διαδίκτυο.

Για τις αναγκαίες μετατροπές υπενθυμίζω ότι:

– ένα μίλι ισούται με 1609 μέτρα

– μία λίμπρα ισούται με 453 γραμμάρια.

Υπάρχουν 4 στήλες που αντιστοιχούν με μεγάλη προσέγγιση στα κάτωθι βάρη σε κιλά:

– 130 λίμπρες ή 59 κιλά

– 155 λίμπρες ή 70 κιλά

– 180 λίμπρες ή 81.5 κιλά

– 205 λίμπρες ή 93 κιλά

Οι αριθμοί μέσα στα τετραγωνάκια δίνουν τις καιόμενες θερμίδες μέσα σε μία ώρα άσκησης.

Μπορείτε άνετα να κάνετε μια γραμμική παρεμβολή και να δείτε ποιο ακριβώς κάψιμο θερμίδων αντιστοιχεί στο δικό σας βάρος.

Παράδειγμα

Έστω ότι είστε 85 κιλά. Το βάρος σας προσεγγιστικά σε λίμπρες είναι 85/0.453= 188

Αν πάτε στην πρώτη σειρά βλέπετε ότι ένας άνθρωπος των 180 λιμπρών καίει 531 θερμίδες μέσα σε μια ώρα αερόβιας άσκησης.

Με μια απλή μέθοδο των τριών βρίσκετε ότι εσείς θα κάψετε

188/180 x 531=555 θερμίδες.

Άλλο παράδειγμα

Ας πάτε στο τρέξιμο στη σειρά “Running, 6 mph (10 min mile)”.

Αυτό σημαίνει ένα τέμπο 10 λεπτά ανά μίλι ή ανά 1609 μέτρα.

Με μια απλή μέθοδο των τριών βρίσκετε ότι το χιλιόμετρο καλύπτεται σε 6′ 13″.

(Παρεμπιπτόντως  οι περισσότεροι θεωρούν αυτό το τέμπο σαν το όριο μεταξύ jogging και running.)

Στο τέμπο αυτό θα κάψετε 188/180 x 817=853 θερμίδες.

Όπως εύκολα διαπιστώνεται η αύξηση του τέμπο συνεπάγεται κάψιμο περισσότερων θερμίδων,πράγμα απολύτως εύλογο!

Εύλογο είναι και το ότι οι βαρύτεροι άνθρωποι καίνε περισσότερες θερμίδες και μάλιστα με μια απόλυτα γραμμική αύξηση.

Επίσης αξίζει να παρατηρήσουμε πως η αύξηση της έντασης μεγαλώνει με θεαματικό τρόπο των αριθμό των καιόμενων θερμίδων. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του στατικού ποδηλάτου ( stationary cycling).

To τρέξιμο που είναι για τους περισσότερους μας η κυριότερη μορφή αερόβιας καίει πολλές θερμίδες στα μέτρια και υψηλά τέμπο βοηθώντας  μας αποτελεσματικά να διατηρούμε το βάρος μας ή και να το μειώνουμε ανάλογα με τους στόχους μας.

Φαίνεται ότι υπερτερεί του ποδηλάτου ή της κολύμβησης κι αυτό είναι αναμενόμενο μιας και στο τρέξιμο είναι το σύνολο του βάρους μας που καλείται να υπερνικήσει την βαρύτητα.

Η χρησιμότητα του πίνακα αυτού έγκειται και στο ότι πολλοί θα πάψουν να βαυκαλίζονται ότι χάνουν πολλές θερμίδες αν κάνουν μια αντικειμενική αποτίμηση του τρόπου άσκησής τους!

Να είστε υγιείς,αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s