Προπόνηση:καλύτερα αποτελέσματα με μικρότερη προσπάθεια(1)

Posted: May 10, 2013 by giannisiakovakis in Sports

923025_10151400607546027_1789857143_n

 

Για να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα στην προπόνηση θα πρέπει να  τη δομήσουμε κατάλληλα ώστε να να παίρνουμε τις μέγιστες συνέργειες από τα βασικά συστατικά της.

Θα πρέπει να υποβάλλουμε το σώμα μας γλυκά και προοδευτικά σε μεγαλύτερες εντάσεις έτσι ώστε να:

– αποφεύγουμε το κίνδυνο τραυματισμού και υπερπροπόνησης

– αποσπούμε το μέγιστο από πλευράς αποτελεσματικότητας.

Δεν πρέπει να πηγαίνουμε χωρίς σχέδιο και ειρμό γιατί οι κίνδυνοι ελλοχεύουν παντού και επίσης ρισκάρουμε τα όποια οφέλη.

1. Δομώντας το πρόγραμμα μας θα πρέπει να ξεκινήσουμε από μια σωστή προθέρμανση. 

Η προθέρμανση  δεν είναι πάντα ή ίδια αλλά είναι προσαρμοστέα στο είδος της προπόνησης.

 Έτσι άλλη προπόνηση γίνεται π.χ. για τα βάρη και άλλη για τα σπριντ γι αυτό και έχω αφιερώσει στο θέμα αυτό αρκετές αναρτήσεις.

Πρέπει πάντα να προθερμαίνονται στη σωστή αναλογία όλες οι μυϊκές ομάδες που θα εμπλακούν στην άσκηση.

 Στα βάρη χρειάζεται ένα δυναμικό στρέτσινγκ αυτών των ομάδων και πολύ λιγότερο μια προετοιμαστική αερόβια άσκηση. 

Η αερόβια άσκηση είναι μάλλον περιττή και κλέβει ενέργεια και χρόνο πριν από την προπόνηση με βάρη

Κατάλληλη προετοιμασία αποτελούν οι ασκήσεις με μικρότερα βάρη όπως και η σωματική άσκηση με το βάρος μας.

Αποφεύγετε τις πολλές επαναλήψεις στην προθέρμανση γιατί οδηγούν σε καταπόνηση του νευρικού συστήματος,μείωση των επιδόσεων και αύξηση των τραυματισμών.

Στα σπριντ χρειάζεται αερόβια προετοιμασία με προοδευτική ένταση .

Ποτέ επίσης στατικό στρέτσινγκ πριν από από όλες τις εντατικές προπονήσεις.Υπονομεύετε τις προσπάθειές σας!

Αντίθετα το στατικό στρέτσινγκ επιβάλλεται πάντα μετά από τέτοιες προπονήσεις.

Κατά την προθέρμανση – η διάρκεια της οποίας ρυθμίζεται ανάλογα με τη διάρκεια και την ένταση της προπόνησης και γενικά κυμαίνεται μεταξύ 3-10 λεπτών – θα πρέπει να υπάρχει προοδευτικό ανέβασμα των παλμών. Στο τέλος της προθέρμανσης οι μύες μας θα πρέπει να είναι έτοιμοι για την δοκιμασία που θα ακολουθήσει.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s